RÖK-RING

image15

Jag tänkte bara tipsa om ett väldigt bra band. Rök-ring heter vi, och vi sysslar med Indie / Country / Afro-beat.

frankrike minne

image14

För att spinna vidare på Frankrike 05 eller när det nu var så kan jag berätta en mysig historia.
En eftermiddag när vi kom hem från backarna sitter en lapp på våran dörr. Lappen lyder:

"Beautiful girls! Come to room 205 for some appertifs"

Vi visste inte vad appertifs var men självklart drog vi dit ändå. De som hade bjudit in oss var några killar som utgav sig för att vara skidlärare. Men ett problem var att bara av dem kunde engelska. Äsch tänkte vi. Killarna bjöd på absinth. Grönt är gott.

Popsnöre

Imorse när jag var redo att gå till skolan kallade min pappa mig för "popsnöre". Jag blev glad, och tänkte tillbaka på tiden då jag var 15 år och okysst (älskar det uttrycket!).....
Det var en vanlig kväll på vårat lilla pitoreska lägenhetshotell i Bridges les Bains i Franska Alperna. Vi var 5 snygga 15åriga girls som bodde ihop. En kväll drog Amanda med sig typ 4 kriminella gangzta killar och de satt ute på balkongen och rökte. Jag som då var en väldigt naiv lite flicka (still am) ville att dom skulle gå. Så vi körde ut grabbarna. Då fick jag syn på en snygg kille med fett och blont schletet hår och vit hatt. Han hade på sig en vit blå randig tjocktröja, och jag tyckte han var söt. Han fick stanna, men de andra fick gå ut.  "är du ett såndär popsnöre?" frågade jag. Han svarade att han inte visste vad ett popsnöre var...
VI hade ett par fina dagar, tills han började kalla mig smask-Malin.....

/ smask-malin

bla

Jag är fortfarande arg och irriterad. Helvete. Jag är arg över att jag är så jävla oeriös hela tien. Jag vill bli seriös.

Och är det så jävla mycket to ask for en grabb som denna?
image13

Julian Casablancas måste ju vara det ballaste ultimata rock namnet! Men vad är grejen med att alla snygga
snubbar gifter sig o skaffar barn?. Jävligt okoolt.

Idag lyssnar jag på between love and hate med the strokes. Bara för att minnas den gamal goda tiden när jag var kär i Karl..

onsdag

Idag är jag arg på världen. Mest för att jag har matteprov imorgon. Men det finns yttligare orsaker.. Idag är jag ledig. Jag borde plugga, men det gör jag inte för jag förstår ändå inget. Jag hatar skolan.
 Nu ska jag dra mig mot centralstationen för att hämta upp Carl-Johan, direktimporterad från Lindingö. Vi ska åka till Vendela för att käka lunch. Jag är hungrig. Hoppas Vendelas lunch kommer se ut såhär:
image12

nya grejer på G

Wawawiwa!
Nu har jag och the duffster storslagna planer. Just wait and see.

crunkin' ain't dead

Idag lyssnar vi på shake what your mama gave ya! Grym låt verkligen. Pete sjung den i Tyskland och jag fastnade direkt. Lil Jon är ball. 
Nu ska jag gå och söka jobb. Imorgon är jag ledig. Då ska jag käka lunch hos Vendela och kanske möte Carl-Johan som kommer på besök från baksidan.

WISH ME GOOD LUCK!
 shake what your mama gave ya!



rocknrollllllllllll


"Men gud, varför pratar jag om skolan? Fan vad orock'n'roll av mig. Förlåt. Fast att be om förlåtelse är också jävligt orock'n'roll. Fan jag måste bli bättre."


man får skämta om allt

image11

Idag var jag glad. Och det gör ingenting att jag inte hookade up med Pete, eller att jag inte är 18 förens om  36 dagar. Det är lungt.
Men imorgon vill jag komma in på Olles houseparty. Men jag har inget ben, så det går inte. Men jag är ju som sagt "ganska" snygg, så det funkar nog ändå. Hehe.
Nu ska jag gå och knarka.! Puss

fintord

HAHAHA Jag kom just att tänka på ett kul ord som Anorexia-Axel myntade i veckan - våldtäktsduscha.


CV&Saknad av DDR

image10
Jag har stora koncentrationssvårigheter. En grav form av ADHD, aids och tandsten typ. Jag kan inte koncentrera mig! ARGHHHHSDGKHJDGHJNFD XDFGVOL!!!!!????
Jag har under hela kvällen försökt att snickra ihop ett snyggt CV. Men. Det. Går. Inte. Det ser inte bra ut. Och varför gör jag ens ett CV överhuvudtaget? Jag vill inte bli nån jävla knegare, vill inte ha ett jobb. Men I'm sticking it the man. Gör vad som förväntas av mig. Blö blö.
Jag hatar att bli vuxen.

Jag är arg och tänker på min vecka i Tyskland. Då blir jag lite gladare.. JAG SAKNR TYSKLAND. I Tyskland behöver man aldrig växa upp. Där kan man sitta i ett rökfyllt rum och dricka flirt vin o spela fifan hela livet. Helt utan att bli störd. Utan att behöva söka sommarjobb. Tyskland är en Utopi.
Men jag är inte i Tyskland längre. Jag är i SVERIGE. Trist tycker jag.

JODY

image9

Här har vi henne! Göteborgs snyggaste tjej. När hon inte räknar matte eller jobbar på Dressman är hon ute och slirar på vägarna. Hon är bäst på fest och min bästis. Hennes namn är Jody och hon är min partner in crime. Och eftersom hon vill vara lika ball som mig, så har hon återupptagit sitt bloggande. Du finner henne på:

http://jodytheoneandonly.blogg.se

Titta in och ge henne en liten puss vetja, det ska jag göra nu!


onasunday

Jag städar mitt rum och pumpar Kings of Leon på högsta nivå, så hela området hör. Söndagar är fina.

festival virgin 4-life

image7image8

När jag var liten ville jag ingen hellre än att få åka på festival. Jag bönade och bad om att jag som 12 åring skulle få följa med mina bröder till Roskildefestivalen. Svaret var NEJ NEJ NEJ.
Såhär såg et ut ett par år framöver, jag tjatade och tjatade, tills det plötsligt sa stopp. Jag ville inte åka på festival. Min föräldrar hade lyckats.Och nu har det nästan blivit som en princip-sak för mig. Inga festivaler. Jag grämer mig dock fortfarande över att jag missade the Strokes på Roskilde/Hultsfred 2006, men man ska hålla på principerna.....

Fuck principerna säger jag och gör som alla andra alternativa indie kids - DRAR PÅ FESTIVAL!
 I sommar SKA  jag se Pete och Babyshambles, så är det bara.

Oh happy day!!!

Glada nyheter!!!!
Ram Di Dam spelar på Sticky 9 April! Samma dag som jag kommer hem från New York. Det blir direkt från flyget till Sticky. Plus att Duffne fyller 18 dagen innan (och jag fyller 3 dagar innan). Lär bli fett.
Lyckan är total.

F.B

image3

Filippa Berg är lätt Sveriges koolaste katt just nu. Sjukt snygga kläder, och verkar jävligt sköön. Typ glad för ingenting. Och att hon är så smal att det ser ut som att hon ska gå av på mitten vilken sekund som hellst skadar ju inte heller. Hon är söt. Och nu vill jag också gå och dricka en öl och röka ett par cigaretter.


Bilderna är från stureplan.se

vem vinner?

Jag har sedan jag fick en ny iPod julen 2006 inte riktigt varit nöjd med dess musikinnehåll. Detta har till stor del berott på att jag inte orkat fixa och att jag han använt mig av flera olika datorer, och därför inte haft något riktigt bra iTunes bibliotek. Men detta ska det nu bli ändring på kan jag lova.
Igår laddade jag ner följande album:

  • The Libertines- The Libertines
  • Up The Bracket - The Libertines
  • Juno Soundtracket
  • Room On Fire - The Strokes
  • Best of - The Cardigans
  • Shotter's Nation - Babyshambles
  • Down in Albion - Babyshambles

Mest kompletta iTunes vinner!


woahbaby

image2

Dags för en ny era! Här är jag. Denna bloggen ska bli ballare än någon annan. Vänta bara.

RSS 2.0